Info

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG RASMI AL-WAHIDA MARKETING SDN. BHD.

Ahad, 20 Mac 2011

ChloropHyll Drops

FAQ ChloropHyll Drops
  1. Apa itu ChloropHyll Drops (CD)?

CD ialah satu formulasi air beralkali tinggi campuran ekstract chlorophyll berkualiti tinggi dari daun dan rumpai.

2.       Apakah kegunaan CD?
Air yang kita minum kebanyakannya mempunyai kadar asid/alkali diantara pH6.5 –pH7, kecuali air zamzam dengan pH 13+. Pada tahap  lingkungan skala pH7, air yang diminum tidak berupaya membantu mengurangkan masaalah keasidan dalam yang menjadi punca pelbagai penyakit kronik seperti obesity, diabetes, sakit sendi & otot, penyakit kulit, penyakit koronori atau jantung dan malah kanser yang kesemuanya banyak dipengaruhi oleh timbunan buangan berasid yang terperangkap dalam badan yang tidak disingkir sepenuhnya.
3.      Apakah fungsi air beralkali apabila diminum?
Pertama, perlu difahami bahwa organ perut (stomach) sangat berasid pada pH4.5 untuk tujuan pencernaan makanan. Tetapi dibahagian lain pH lebih tinggi kearah neutral iaitu pH7. Sememangnya meminum air ber pH8.5-pH9.0 tidak akan mempengaruhi perubahan pH yang tinggi dan berterusan dalam perut kita.
Air ChloropHyll Drops yang dicampur dalam air atau jus minuman, apabila tiba dibahagian perut akan merangsang penghasilan bikarbonat hasil reaksi asid hidroklorik dengan asid karbonik. Sebatian bikarbonat ini akan menjadi buffer alkali dalam darah supaya ianya tidak berasid. Darah berasid akan mengakibatkan penyakit, dan dalam keadaan serious membawa kepada kematian.

4.      Apakah kesan keasidan kepada kesihatan?
Sistem dalaman kita secara asli bertindak mengimbangkan segala fungsi organ dan prosesnya untuk mempastikan proses dalaman dalam keadaan harmoni, efesien dan sihat.
Kepincangan kerana gayahidup tak sihat dengan pemakanan yang tidak betul menghasilkan buangan berasid yang tinggi. Untuk mengelakan dari keadaan berasid,  proses dalaman mengimbangkan dengan mencuri bahan berkarbonat dari gigi dan tulang. Akibat dari proses imbangan ini kita akan mengalami kerusakan gigi dalam pelbagai bentuk dan penyakit tulang seperti osteoporosis.


5.      Apakah lagi kesan keasidan kepada kesihatan?
Tindakan dan keadaan lain yang mungkin berlaku ialah pengolahan asid oleh badan dalam bentuk cecair kepada yang pejal untuk mengelakan cecair sampai kedalam saluran darah.
Diantara bentuk pepejal yang terjadi ialah berlakunya triglerisida atau asid lemak          ( fatty acid) berlebihan yang membawa kepada kegemukan atau obesity jika gaya hidup dan cara pemakanan salah tidak diperbetulkan.
 Pembentukan kolesterol juga merupakan satu lagi koreksi dalaman untuk mengelakan dari keadaan asid dalam bentuk cecair.  Pastinya kadar kolesterol jahat yang tinggi membawa padah kepada kesihatan.
Begitu juga dengan terjadinya batu karang yang penyebabnya ialah keasidan dalaman yang tidak diperbetulkan oleh cara pemakanan yang sihat.
Ketiga tiga gejala diatas iaiatu kegemukan, tahap kolesterol jahat yang tinggi dan berlakunya batu karang, boleh kurangkan atau diperbetulkan dengan penyingkiran buangan berasid secara effesien melalui peminuman air beralkali tinggi . 
  
 6. Bagaimanakah cara menggunakan ChloropHyll Drops?

a.      CD boleh dicampur dalam air, jus, the atau apa saja minuman tanpa mengubah rasa minuman itu
b.      Hanya 1-2 titik sahaj perlu dimasukan dalam segelas minuman dan dikacau sebelum meminum.
c.       CD dalam botol kecil boleh dibawa kemana sahaja dan diminum tiap tiap kali anda meminum air atau jus.

7.      Bagaimana jika ia tertumpah keatas anggota badan kita?
Ianya tidak menyebabkan lecuran atau kesakitan kecuali terkena mata atau tempat luka. Jika tertumpah basuhkan dengan air segera.

8.      Berapa lamakah sebotol CD boleh digunakan oleh seseorang?
Jika dimasukan dalam air minuman 5-6 kali sehari, CD boleh digunakan sehingga sebulan.
9.      Apakah kesan yang dialami bagi pengguna yang mula meminum air yang dicampur dengan CD ini?
Tahap simpanan buangan berasid dalam bada berbeza dianta individu. Bagi mereka yang mempunyai keasidan dalaman yang agak tinggi seperti berat badan berloebihan, kolesterol tinggi, sakit sendi dan otot agak lama, yang berpenyakit kulit dan sebagai nya ada beberapa gejala baru yang mungkin berlaku diantaranya :

a.      Kencing kerap hasil dari penyingkiran asid yang aktif.
b.      Kering tekak dan mulut kerana kekeringan dalaman sementara,
c.       Pening kepala, mengantuk, dan rasa lesu kerana kekeirngan dan proses pembuangan asid yang mula berlaku.
d.      Sembelit yang juga kerana kekeringan dalaman diperengkat awal.



10.  Apakah diantara tanda keasidan dalaman yang kronik?
Recessed eyes, rheumatoid arthritis, frequent sighing, abnormally low blood pressure, insomnia, water retention, dry and hard stool, migraine headache, foul smelling stool, difficulty swallowing, alternating diarhhoea and constipation.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...